«سعید حسینی»، مدیرعامل مجمع مراکز تولید و توزیع نوشتافزارهای ایرانی اسلامی، درگفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاههای نوشتافزار ایرانی اسلامی اظهار داشت: نمایشگاه نوشتافزارهای ایرانی اسلامی علیرغم وضعیت اقتصادی موجود با استقبال خوبی روبهرو شد.
وی افزود: امسال نمایشگاه نوشتافزار ایرانی اسلامی به لحاظ کمّی و کیفی، افزایش تنوع طرح و محصولات داشته است. کاراکترهای «جنابخان»، «شاهزادهروم»، «ورزشکاران»، «شهدای مدافع حرم» و «مفاخر فرهنگی و هنری» ازجمله آثار جدید عرضه شده در این نمایشگاه بود.
مدیرعامل مجمع مراکز تولید و توزیع نوشتافزارهای ایرانی اسلامی خاطرنشان کرد: امسال در نمایشگاه تنوع محصولات برای همه مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا متوسطه و دانشگاه وجود داشت. تولیدکنندگان محصولات نوشتافزار، امسال فعال و پویاتر از سالهای گذشته در نمایشگاه حضور داشتند.
حسینی با اشاره به افزایش آمار تولیدکنندگان محصولات ایرانی اسلامی نیز گفت: خوشبختانه هر ساله در طول نمایشگاه با تولیدکنندگان جدیدی آشنا میشویم؛ که مردمی و خودجوش وارد چرخه تولید شدهاند و محصولات قابل ملاحضهای را وارد بازار میکنند.
وی ادامه داد: استان بزرگی چون مشهدمقدس ازجمله جاهایی بود که امسال تولیدکنندگان جدیدی را به بازار محصولات فرهنگی کشور معرفی کرد. بهعنوان نمونه ما امسال تولیدکنندهای از مشهد داشتیم، که به تنهایی 500 هزار دفتر با طرحهای ایرانی اسلامی وارد چرخه بازار کرده است. این تولیدکنندگان در سایر استانها مانند قم و سایر استانها هم وجود داشتهاند.
مدیرعامل مجمع مراکز تولید و توزیع نوشت افزارهای ایرانی اسلامی بیان کرد: معمولاً آمار تولید محصولات فرهنگی را در پایان مهرماه اعلام میکنیم؛ اما تا به امروز با توجه به وضعیت اقتصادی و کاهش سبد خرید محصولات نوشتافزار در خانوادهها روند فروش محصولات ما کاهش نداشته و تقریباً با سال گذشته برابر است.
حسینی در پاسخ به سؤالی درباره تداوم این نمایشگاهها در طول سال تحصیلی نیز گفت: فرهنگ خرید محصولات نوشتافزار در ایران فقط به اول مهرماه اختصاص دارد و در طول ایام سال کمتر خانوادهای این محصولات را خریداری میکند؛ اما برنامهریزی مجمع مراکز تولید و توزیع نوشتافزارهای ایرانی اسلامی برای تداوم بخشیدن به بازار سالیانه است.
وی همچنین از ورود به تولید محصولات کمک آموزشی و سرگرمی کودک و نوجوان خبر داد و اظهار داشت: محصولات سرگرمی بخش مهمی از چرخه نوشتافزار است که باید مورد توجه قرار گیرد. ما امسال در حوزه بازیهای کودک سرمایهگذاری خوبی انجام دادهایم؛ تا بتوانیم سهمی در چرخه کامل محصولات فرهنگی داشته باشیم.
برگزاری نمایشگاه نوشتافزارهای ایرانی اسلامی در 15 استان
مدیرعامل مجمع مراکز تولید و توزیع نوشتافزارهای ایرانی اسلامی همچنین از برگزاری نمایشگاه نوشتافزارهای ایرانی و اسلامی در 15 استان کشور خبر داد و عنوان کرد: خوشبختانه امروز ما حداقل در 15 استان کشور همچون استانهای سیستان بلوچستان، خراسان جنوبی، همدان، گیلان، کرمان و فارس نمایشگاه برگزار کردهایم.
حسینی گفت: استقبال از محصولات ایرانی در استانها ظرفیت و قدرت محصولات ایرانی اسلامی را ثابت کرد؛ ما میتوانیم با این محصولات بخش عمدهای از بازار نوشتافزار کشور را در دست داشته باشیم.
وی با اعلام خبر ادامه نمایشگاههای نوشتافزار ایرانی اسلامی افزود: تلاش میکنیم در مهرماه سال جاری در سه حوزه دانشگاه، هیئت و هفته دفاع مقدس که تجمع نیروهای مؤمن و بسیجی وجود دارد بتوانیم محصولات فرهنگی مناسبی را ارائه دهیم.
مناطق راهیاننور جنوب کشور میزبان نوشتافزارهای اسلامی ایرانی میشوند
مدیرعامل مجمع مراکز تولید و توزیع نوشتافزارهای ایرانی اسلامی بیان کرد: از 10 مهرماه همزمان با آغاز اردوهای راهیاننور دانشآموزی چندین نمایشگاه نوشتافزار در یادمانهای شلمچه، هویزه، طلائیه، اروند و پادگان شهید احمدوند برگزار خواهیم کرد؛ که نوشتافزارهایی را با طرحهای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم عرضه میکنند.
حسینی درباره همکاری آموزش و پرورش در حوزه نوشت افزارهای ایرانی اسلامی نیز گفت: ما همیشه پیشنهادهایی به آموزش و پرورش میدهیم ولی معمولاً در حد یک توصیه و بخشنامه رفع تکلیفی ابلاغ میشود. تاثیرگذارترین نهاد، در امر نوشت افزارها آموزش و پرورش است که میتواند در فضای سلبی و ایجابی ایفای نقش کند.
طرحهای برخی از نوشتافزارهای خارجی موجود در بازار از مرز اخلاق و عفت عبور کرده
وی ادامه داد: طرحهای برخی از نوشتافزارهای خارجی موجود در بازار از مرز اخلاق و عفت عبور کردهاند. آموزش و پرورش باید از وظیفه نظارتی و پیشگیری خود استفاده کند؛ اگر در این عرصه مدیریت مصرف در دستور کار آموزش و پرورش قرار بگیرد، میتواند به طور جدی تاثیرگذار باشد.
محصولات ایرانی میتوانند در هویت ایرانی و جهانبینی کودک و نوجوان تأثیرگذار باشند
حسینی خاطرنشان کرد: امروز ما درباره قهرمانان ملی کلیپ، فیلم و کتابهای مختلفی داریم؛ که از طریق آن میتوانیم آنها را به خانوادهها معرفی کنیم. باید خانوادهها بدانند که محصولات ایرانی میتواند، در هویت ایرانی و جهانبینی کودک و نوجوان تاثیر بهسزایی باشد.
وی گفت: چند سال است از طریق مجلس رایزنیهایی را برای الزامی کردن این مسئله در آموزش و پرورش انجام دادهایم؛ اما تا به امروز هرچه بوده بیشتر ویترینی و توصیهای بوده، و کار جدی صورت نگرفته است.
انتهای پیام/ 121