به گزارش خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس " سرهنگ تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری این یگان که به مناسبت روز خبرنگاربرگزار شد اظهارداشت: پلیس راهور تهران توانست با تدابیر موفقی که در روزها و مناسبت های شلوغ سال مانند بیست وپنجمین سالگرد امام (ره ) و روز قدس داشت توانست به خوبی از عهده ماموریت های خود برآمد.
وی با ارائه گزارشی از فعالیت های پلیس تهران در 4 ماه نخست سال 93 ادامه داد: در این 4 ماه نسبت به سال 92 در حوزه تصادفات با تدابیری که به کار برده شد با همکاری توابع 22 گانه بالغ بر 14 درصد کاهش وقوع تصادفات را داشته ایم که این درصد معادل 3200 فقره تصادف می شود.
رئیس پلیس راهور تهران در خصوص آمار ارائه شده از پزشک قانون در خصوص متوفیان سر صحنه تصادف اظهار کرد: در 4 ماه نخست امسال حدود 3 درصد یعنی معادل 5 نفر کاهش فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.
سرهنگ حسینی یکی از مشکلات موثر در تصادفات را توقف غیر مجاز خودروها در حاشیه بزرگراهها دانست و افزود: یکی از مشکلاتی که هم اکنون در تهران با آن درگیر هستیم توقف غیر مجاز خودروها در حاشیه سمت راست بزرگراهها است؛ در صورتی که این عمل طبق قوانین راهنمائی و رانندگی ممنوع بوده و اگر خودرویی به دلایل نقص فنی مجبور به توقف شود باید در حد فاصل مشخص یعنی 30 متری و 15 متری علائمی همچون چراغ فانوسی الکترونیک و مثلث شبرنگ قرار گیرد تا زمینه ساز ایجاد تصادف نشود. متاسفانه در 10 روز گذشته 4 تصادف در حاشیه بزرگراهها به دلیل توقف غیر مجاز رخ داده است.
وی ادامه داد: طی بازدیدی که سردار مومنی از راهور داشتند مباحث و اصلاحاتی را در این یگان خواستار شدند که بر اساس موارد ذکر شده از سوی وی اصلاح و کاهش تابلو های توقف مطلقا ممنوع، حمل با جرثقیل و نحوه برخورد با موتورسیکلت ها در دستور کار پلیس راهور تهران قرار گرفت.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: بر اساس درخواست رئیس پلیس راهور ناجا کلیه مناطق تابع پلیس راهنمایی و رانندگی موظف به بررسی کاملی در حوزه استحفاظی خود شدند که در اولین بررسی ها 678 تابلوی توقف ممنوع که در نقاطی نصب شده بودند که ضرورت بر حاکمیت تابلو نبود و عمدتا در خیابان شریعتی حد فاصل تجریش تا همت خیابان ولیعصر از پارک وی تا تقاطع انقلاب و خیابان جمهوری حد فاصل میدان جمهوری تا کارگر بود و دیگر نیازی به ثبت آن ها نبود حذف گردید.
وی ادامه داد:404 تابلوی حمل با جرثقیل که طی بررسی های انجام شده غیر ضروری تشخیص داده شد از محل خارج و حذف شد.
رئیس پلیس راهور تهران با بیان این مطلب که قرار شد تابلوی توقف ممنوع اگر در جایی نصب شود طی ساعاتی که نیاز به محدودیت داریم با ساعاتی مشخص نصب اعمال شود گفت: بر همین اساس 337 تابلوی مطلقا ممنوع با ساعات مشخصی در تهران نصب شد. در ساعات درج شده توقف ممنوع بوده اما غیر از آن هیچگونه ممنوعیتی برای پارک و توقف وجود ندارد.
سرهنگ حسینی در خصوص ساماندهی تابلوهای حمل با جرثقیل تشریح کرد: حدود404 تابلوی حمل با جرثقیل از سطح شهرتهران حذف شد که در 4 ماه نخست سال 93 حدود 9 درصد کاهش توقیف خودرو و حمل با جرثقیل را شاهد بوده ایم.
رئیس پلیس راهور تهران یکی از مشکلات اساسی را در تهران از منظر ترافیک های سنگین توقف های غیر مجاز دانست.
وی در خصوص ساماندهی موتورسیکلت ها و تدابیر برخورد با موتور سواران اظهار کرد: پلیس راهورتهران با 4 تخلف موتور سیکلت سواران اعم از عبور از پیاده رو، عبور از محل های ممنوع، عبور از چراغ قرمزها و استفاده از کلاه ایمنی برخوردی قاطع دارد چرا که در بحث خودروهای متخلف و انتقال به پارکینگ 9 درصد کاهش داشته ایم در صورتی که در بحث موتورسیکلتها 221 درصد افزایش برخورد داشته و 37750 دستگاه موتور سیکلت به پارکینگ منتقل شده است. این در صورتی است که سهم موتور از تصادفات حدود50 درصد است.
وی ادامه داد: بحث ساماندهی موتور با برخورد پلیس از بین نمی رود بلکه همکاری تمامی سازمانها را می طلبد.
رئیس پلیس تهران توقف پشت گذرگاه پیاده را دومین کار شایسته پلیس راهور تهران بعد از بستن کمربند ایمنی عنوان کرد و گفت: تا پانزدهم مهر ماه سال جاری در خصوص این موضوع فقط اطلاع رسانی خواهیم داشت و اعمال آن بعد از نیمه دوم مهر عملی خواهد شد. توقف پشت خط ایست یکی از بارزترین رفتارهای ترافیکی است که نشان از نظم و انظباط یک جامعه دارد لذا از این بابا برای ما داری اهمیت می باشد.
رئیس پلیس راهور تهران در پایان از نصب دوربین های کنترل سرعت و ثبت تخلفات در بزرگراه آزادگان خبر داد و گفت: سرعت مجاز در بزرگراه آزادگان 80 کیلومتر بر ساعت تعیین شد.