به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، حبیب اسماعیلی در گفتوگویی اظهار داشت: فیلمهایی که با مضامین دفاع مقدس ساخته میشوند بسیار آثار با ارزشی هستند و نباید مورد بی توجهی نهادهای دولتی قرار بگیرند، لازم است این نهاد برای اکران آنها تبلیغات گسترده در رسانهها و بیلوردها انجام دهند تا اهمیت این فیلم برای مردم نیز روشن شود.
وی با بیان اینکه فیلمهای دفاع مقدس باید در زمانهای مناسب اکران شود، گفت: در حال حاضر فیلمهایی با ژانر کمدی فروشهای بسیار خوب و بالای ۱۰ میلیارد تومان دارند، وقتی چنین فیلمها در پردههای سینمایی به نمایش در میآیند، زمان مناسبی برای اکران فیلمهای دفاع مقدس نیست.
بازیگر فیلم سینمایی «راننده تاکسی» تصریح کرد: به همین دلیل فیلمهایی با مضامین دفاع مقدس فروشهای زیر چهار و پنج میلیارد تومان دارند و به دلیل اینکه نهادهای دولتی نیز از آنها حمایت نمیکنند، افت شدیدی پیدا میکنند.
به گفته اسماعیلی، امروزه هزینههای زیاد برای برگزاری جشنوارههای مختلف فیلم (به غیر از فیلم فجر، دفاع مقدس) در صنعت سینما صرف میشود که غیرضروری بوده و بهتر است این هزینهها بابت حمایت از آثار سینمایی دفاع مقدس، اجتماعی و تاریخی ارزشمند و ماندگار خرج شود.
وی با بیان اینکه از گذشته تاکنون برخی از فیلمهای سینمایی دفاع مقدس مورد توجه مردم قرار گرفته اند، افزود: فیلمساز باید با توجه به شرایط و نیاز قشرهای مختلف مردم در تهیه آثار دفاع مقدس، جذابیت ایجاد کند و میتواند در برخی سکانسها حرکات و الفاظ طنزگونه بکار ببرد.
اسماعیلی، کمبود سالنهای سینمایی را نیز از مشکلات بزرگ در عدم موفقیت فروش فیلمهای سینمایی مانند دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: حدود ۱۰۰ فیلم در سال ساخته میشود که به دلیل کمبود سالنهای سینمایی ۶۰ فیلم به نمایش در میآید.
وی افزود: وقتی سینمادار به دلیل زمان محدود و زیاد بودن فیلمهای پشت اکران، مشاهده میکند فیلمی با موضوع دفاع مقدس کمتر فروش دارد، به سرعت فیلم دیگری را جایگزین آن میکند و این مسئله به تهیه کننده و کارگردان اثر آسیب میزند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد به جای برگزاری جشنوارههای مختلف، به فکر افزایش سالنهای سینمایی بود تا همه فیلمها با مضامین مختلف اجتماعی، دفاع مقدس، خانوادگی و ... با استقبال خوب مردم مواجه شود.
منبع: ایرنا