به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مجموعه مستند «ایرانیش» روایتی متفاوت از وضعیت تولیدکنندگان کالای ایرانی، برای پخش از شبکه افق آماده شده است.
این مجموعه به تهیه کنندگی و کارگردانی روح الله رحیمی، در هر قسمت به سراغ یکی از صاحبان برند و تولیدکنندگان کالای داخلی می رود و طی گفت وگو با آنها، علاوه بر نمایش تصویری روشن از توانمندی ایرانی در صنایع مختلف، به مشکلات و موانع پیش روی آنها نیز می پردازد.
به گفته رحیمی، مجموعه «ایرانیش» سعی دارد به مخاطبان خود بگوید کارگران و خط تولیدی وجود دارد کاملا ایرانی که در صورت حمایت جدی، می توانند به برندهای معتبری در سطح منطقه و جهان تبدیل شوند ولی در حال حاضر به خاطر بعضی سیاست ها و نیز نبود فرهنگ درست استفاده از کالای داخلی، این توانایی از آنها سلب شده است.
این مجموعه مستند تنها برندها و تولیدکنندگان مشهور را مد نظر ندارد بلکه در بعضی قسمت ها به سراغ تولیدکنندگان کوچک نیز می رود، مراکزی که شاید اسم و رسمی نداشته باشند اما تامین بخشی از مایحتاج بازار بر عهده آنهاست.
در هر قسمت «ایرانیش»، شهرام شکیبا که روایت ماجرا را بر عهده دارد با یک یا چند نفر از مدیران صنایع تولیدی کشور در حوزه های مختلف به گفت وگو می نشیند و بعد از معرفی آنها، شاهد بیان مشکلاتشان از زبان خودشان خواهیم بود مشکلاتی نظیر بوروکراسی و بخشی نگری های قانونی، قاچاق، نقدینگی، تامین موارد اولیه و دریافت تسهیلات که موجب کندی یا توقف تولید می شوند.
پوشاک، لوازم خانگی، مبلمان، کیف و کفش، تجهیزات پزشکی، دارو، مواد غذایی، تجهیزات الکترونیک، ظروف خانگی و تجهیزات آشپزخانه، ملزومات نوزاد و کودک و محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله حوزه هایی هستند که مجموعه «ایرانیش» به آنها پرداخته و برای این منظور، فیلمبرداری آن در شهرهای مختلف همچون مشهد، تهران، کرج، قزوین، رشت، یزد، کاشان و قم صورت گرفته است.
همچنین به معضل عدم آشنایی برندهای ایرانی با شیوه های نوین تبلیغاتی هم اشاره می شود که موجب شده اعتماد مردم نسبت به کالای ایرانی افزایش پیدا نکند؛ نشانه گذاری صحیح مسئله برندینگ در اذهان عمومی، موضوع دیگری است که این مجموعه به آن می پردازد.
«ایرانیش» در 14 قسمت 42 دقیقه ای برای پخش از شبکه افق آماده شده و نخستین قسمت آن چهارشنبه این هفته ساعت 22:00 روی آنتن می رود. تکرار این مستند هم روز بعد ساعت 15:30 پخش خواهد شد.
انتهای پیام/121