به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، این مستند به سفارش شرکت White Frame و به تهیهکنندگی و کارگردانی احسان حلمی تولید شده است.
«40» از یک تیم پژوهشی بینالمللی تشکیل شده تا با حضور میدانی به جمعآوری بیش از 300 گفتوگو در کشورهای مختلف بپردازد.
مستند «40» برای مخاطب جامعه غربی و غیرمسلمانان تولید شده و زبان اصلی آن انگلیسی است و به دو زبان عربی و فارسی نیز دوبله شده است.
این مستند، پژوهشی واقعبینانه از نگاه غیرمسلمانان و غربیها به گردهمایی عظیم اربعین است که در سیر آن، مؤلفههایی همچون رفتارشناسی دینی مردم جهان، قیاس کمی و کیفی این راهپیمایی با تجمعهای مشابه مذهبی، بررسی آداب، رسوم، عادات و سبک مهمان نوازی اربعینی را از زاویه ای تحلیلی بررسی کرده است.
«چهل» ضمن جامعهشناسی ادیان مختلف، با تکنیک و محتوای روز سینمای مستند توسط عوامل بینالمللی تولید شده و اثر یادشده برای رقابت در چنین سطحی با 12 دوربین حرفهای، موسیقی متن اختصاصی با نوازندگی بیش از 10 ساز زنده، تدوین جذاب و ریتم سریع به مرحله پخش رسیده است.
این مستند در 21 شبکه فارسی و عربی در ایام اربعین حسینی پخش و با استقبال مخاطبین مواجه شد.
انتهای پیام/ 161