مبلغ و فعال فرهنگی آمریکای لاتین:

تأثیر اندیشه حضرت امام خمینی (ره) بعد از رحلت ایشان به درجات بیشتر شده است

اسعد گفت: تأثیر اندیشه حضرت امام خمینی (ره) بعد از رحلت ایشان به درجات بیشتر شده است، امروز اسلامیت حرکت امام (ره) در خارج از کشور برای ما خیلی ملموس‌تر شده و فهمیدیم که حضرت امام خمینی (ره) با حرکت خودش چه‌کار کرده است.
کد خبر: ۵۲۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ - 07June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، مبلغ و فعال فرهنگی آمریکای لاتین سهیل اسعد امشب (سه شنبه) در نشست علمی تحلیلی گستره جغرافیایی اندیشه امام(ره) که با حضور اندیشمندان جبهه مقاومت اسلامی در سالن اجتماعات آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: تأثیر اندیشه حضرت امام خمینی(ره) بعد از رحلت ایشان به درجات بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه ایران، ایرانیان و دوستداران این کشور هنوز نتوانستند معنای حرکت امام(ره) و تأثیرگذاری این حرکت در جهان را خوب درک کنند، گفت: امروز اسلامیت حرکت امام(ره) در خارج از کشور برای ما خیلی ملموس‌تر شده و فهمیدیم که حضرت امام خمینی(ره) با حرکت خودش چه‌کار کرده است.

اسعد با یادآوری اینکه اجداد او مسلمانان لبنانی بودند، اضافه کرد: قبل از حرکت حضرت امام‌خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی تنها چیزی که در هویت اسلامی ما مانده بود، این بود که می‌دانستیم به خدا به زبان عربی الله می‌گویند و کتابی هم به اسم قرآن وجود دارد. ضمن اینکه تمام عمق معرفتی ما نسبت به شریعت این بود که می‌دانستیم که گوشت خوک و شراب حرام است. این خلاصه اسلام ما در کشورهای آمریکای لاتین بود.

وی ادامه داد: حضرت امام‌خمینی(ره) در باب احیای دین و آشناکردن مسلمانان جهان با دین اسلام کاری کرد که موجب شد امروز قرآن مجید به صورت جدی در فضای آکادمیک مطرح می‌شود و به امثال بنده که طلبه کوچک حوزه علمیه قم هستم، گاهی اوقات ساعتی 100 دلار به ما پول می‌دادند که در دانشگاه‌ها برویم و برای آرژانتینی‌ها از تفکرات اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) بگوییم.

این فعال فرهنگی آمریکای لاتین با بیان اینکه رهبر فکری بیشتر انقلابیون لبنانی قبل از انقلاب اسلامی لنین و مارکس بود، گفت: نصف جنوب لبنان که امروز به اسم امام خمینی(ره) در دنیا شناخته شده است، همه کونیستی و سوسیالیستی بوده است. بنابراین واقعیت ایدئولوژیک جهان اسلام قبل از امام‌ خمینی(ره) این بود.

اسعد افزود: قطع نظر از این مسئله کاری که امام خمینی(ره) با امت اسلامی کرده، این بود که به یک امت خوابیده و در حال احتزار از لحاظ حرکت اسلامی در جامعه یک مدلی به اسم انقلاب اسلامی معرفی کرد که امت را از خواب بلند کرده و آگاهان این امت را مجبور کرده که بیایند و به سمت تحقق آرمان‌های اسلامی حرکت کنند.

وی ادامه داد: ارزش حرکت امام(ره) فقط در این نبود که یک مقاومتی درست کرد. حزب‌الله لبنان یکی از تجلیات یک حرکت عظیم کل امت اسلامی که توسط امام خمینی(ره) به راه افتاد و در ضمن قبل از امام اصلاً مفهوم امت به معنای ایدئولوژیک را نداشتیم و خط امام(ره) بود که معنای خاصی به این امت اسلامی بخشید.

این اندیشمند آرژانتینی تصریح کرد: امروز ما 3 نفر از آرژانتین، بحرین و کشمیر اینجا آمدیم که بگوییم امروز ما صاحب امت اسلامی شدیم. الآن من آرژانتینی احساس می‌کنم که شمای ایرانی برادر من هستید و این دستاورد بزرگ امام است که در روایات از آن به عنوان اجتماع‌القلوب یاد می‌شود که قبل از ظهور منجی عالم بشریت به آن نیاز داریم.

اسعد اضافه کرد: امام بعد از اینکه این امت واحده را درست کرده، چند تا عنصر هم به این امت اضافه کرده که این امت مرده یک حیات جدیدی پیدا کرده است. یکی از عناصر امکان رشد و تکامل امت است که از علائم موجود زنده است.

وی ادامه داد: قبل از آغاز نهضت انقلابی حضرت امام خمینی(ره) امت اسلامی در حال حذف از معادلات ژئوپلتیک جهان بود و نه تنها رشد نمی‌کرد، بلکه در حال سقوط بود. دشمنان ما کاری کرده بودند که امت اسلامی با پراکندگی در فرهنگ‌های متفاوت کشورهای هدف محو شوند و اگر خمینی کبیر نبود، ظرف 2 تا 3 نسل مفهوم امت اسلامی از دست می‌رفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها