به گزارش گروه سایر رسانههای دفاعپرس، «سید علی یزدیخواه» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتوگویی با اشاره به روشهای آموزش قرآن در مدارس، اظهار داشت: هر دانش آموز در دوران تحصیل ۷۲۰ ساعت آموزشهای روخوانی، روانخوانی و معنای قرآن را فرامی گیرد، ولی درحدود ۵۰درصد دانش آموزان نمیتوانند قرآن بخوانند و این مساله نشانگر ضرورت بازنگری در شیوههای تدریس آموزش قرآن در مدارس است.
وی افزود: البته میزان علاقه مندی معلمان یکی از عواملی است که دانش آموزان را به یادگیری قرآن تشویق میکند. البته امروز محیطهای آموزشی برای یادگیری قرآن متنوع شده است و مساجد و هیاتها نیز برنامههایی برای آموزش قرآن دارند.
یزدیخواه ادامه داد: نشان دادن علاقه مندی معلمان به آموزش قرآن و تمرین و پشتکار دانش آموزان باعث نهادینه شدن آموزش قرآن در میان کودکان و نوجوانان میشود. متاسفانه برای آموزش قرآن کمتر از ابزارهای هنر استفاده میشود و برخی روشهای آموزشی نیازمند پوست اندازی است.
نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات با بیان این مطلب که در حوزه قرآن کم کاری شده است، اضافه کرد: علاوه بر همسویی نداشتن نهادهای قرآنی مانند سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان دارالقرآن الکریم و سایر نهادهای مربوطه، ما نیازمند یک سند جامع هم افزایی در زمینه آموزش قرآن هستیم. البته در حوزههای برنامه ریزی، جذب و تربیت نیروی کارآمد و تامین اعتبار هم مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/ ۹۱۱