رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر:
تدوین سند انتظار قرارگاههای جهادی/ تعداد زیادی معلمان جهادی داریم
خانمحمدی گفت: در هر استانی یک قرارگاه جهادی تشکیل شده است و سند انتظار که مشخص میکند چه انتظاری از قرارگاه جهادی داریم در حال آمادهسازی است.
به گزارش گروه اجتماعی
دفاعپرس، «حمیدرضا خانمحمدی» رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در گردهمایی جهادگران تربیت که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: فعالیتهای جهادی، عمری بالای بیست سال دارد؛ همه ما در یک جبهه برای یک فعالیتی بزرگ قرار گرفتهایم.
خانمحمدی با بیان اینکه کار جهادی به معنای این است که در همه عرصهها فعالیت کنیم، افزود: اکنون با حضور جهادگران، جبهه هماهنگی شکلگرفته است که میتواند اتفاقهای خوبی را رقم بزند.
رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر تصریح کرد: جهاد زمانی مطرح میشود که دشمن در آرایش حمله قرار گرفته باشد و در حال حاضر دشمن نظام تعلیم و تربیت ما را هدف قرار داده است؛ زمانی که این موضوع را مطرح میکردیم چندان باورپذیر نبود، اما در دوره کرونا وقتی میخواستیم مدارس را بازگشایی کنیم، دشمنان هجمههایی را وارد کردند تا مدارس بازگشایی نشود و این موضوع نشاندهنده برنامهریزی دشمن در نظام تعلیم و تربیت است.
خان محمدی با طرح این پرسش که «در شرایطی که همه ساختارها در آموزش و پرورش وجود دارد، نقش جهادگران چیست؟»، اظهار کرد: جهادگران در عین حفظ ساختارهای آموزش و پرورش باید با تلفیق همهکسانی که میخواهند در جهاد شرکت کنند به اهداف خود برسند، لذا در هر استانی یک قرارگاه جهادی تشکیل شده است و سند انتظار که مشخص میکند چه انتظاری از قرارگاه جهادی داریم در حال آمادهسازی است.
وی با بیان اینکه بسیاری از فعالیتها و کارهای عمرانی در خود واحدهای آموزشی قابل انجام است، گفت: باید رویهای به وجود آوریم تا برای حل مشکلات کوچک، بخشهای مختلف سازمان درگیر نشود؛ معلمان جهادی بسیاری داریم و باید فعالیتهای این معلمان به صورت الگوهایی در جامعه مطرح و این فعالیتها در بین سایر معلمان باز نشر شود.
رئیس قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر با بیان اینکه باید قوانین و مقررات عدالت ستیز حذف شود، اظهار کرد: به عنوان مثال معلمان کم تجربه را به مناطق دورافتاده میفرستیم یا کتابهای درسی دانشآموزان در همه مناطق کشور یکسان است در حالی که ممکن است دانشآموزانی در مناطق محروم نیاز به آموزش بیشتری داشته باشند و این موضوعات باید به گفتمان جامعه تبدیلشده و برای آن راه حل پیدا شود، لذا رویکرد اصلی قرارگاه جهادی اولویتبندی و حل مسائل است و نباید به عنوان جهادگران تربیت دچار بیماری کار شکلی شویم و مردمی سازی با رویکرد جهادی باید انجام شود.
انتهای پیام/ 241