به گزارش خبرنگار دفاعپرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش در مرکز مازندران، ضمن تسلیت روز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و شهادت صدها شهید گمنام که در مازندران و کشور در حال تشییع هستند، اظهار داشت: درباره آموزش و پرورش یا پرورش و آموزش حرف و گفتنی بسیار است که خود آقای وزیر هم مطرح کردند.
وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب افزود: اینکه همین طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی و واقعا روی اساس فرهنگ تعلیم و تربیت پیاده شود باز باید رویکرد و پیوست فرهنگی داشته باشد.
آیت الله محمدی لائینی خواستار اهمیت دادن به مسئله دانش و خدمت، عقلانیت و دانایی شد و گفت: شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها نمونه جهالتی است که ایشان قربانی آن شدند چه جهالت بهمعنای بیسواد و چه به معنای بیخردی، از هر دو نوع جهالت ما در حال آسیب دیدن هستیم، اینکه فقط باسواد تربیت کنیم کافی نیست، باید باسواد دیندار با بصیرت همراه با ارزشهای انقلاب اسلامی، یک مجاهد و یک مدافع تربیت کنیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: بنابراین باید از همه مزایا در گفتار و بیان معلمان ما، در متون درسی ما وجود داشته باشد، مثلا رهبر معظم انقلاب در رابطه با این مسئله که چرا از اسناد لانه جاسوسی مطلبی در کتب درسی نیامده گلایه بسیار بهحق و بهجایی است چرا که دانشجویان پیرو خط امام این همه زحمت کشیدند ۷۰ جلد سند آنجا در حال گرد خوردن است، چنانچه طرح تحول بنیادین نیز در حال گرد خوردن بود و آقایان دنبال مسائل دیگری بودند و آنچه خود داشتند ز بیگانه تمنا میکردند دنبال مطالب و اسناد خارجی بودند.
این مسئول اضافه کرد: امیدهای آینده ما باید از نظر علم، فکر، هضم، دیدگاه انقلابی، عقلانیت، بصیرت و ... همهجوره قوی شوند وگرنه رشد یک بعدی سرطان است و بسیار خطرناک، باید اسنادی که در حال گرد خوردن هستند را به میدان بیاوریم.
آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: راهبرد ما این است که انسان دیندار انقلابی بابصیرت تربیت کنیم نه اینکه بار روی دوشمان را کم کنیم، اگر توانستیم باحفظ آن راهبرد کار واگذاری به بخشهای مردمی را هم انجام بدهیم خوب است وگرنه آن خودش یک خیانت است. چقدر بخشهای مردمی داریم که خروجی آن با دیدگاه و ارزشهای نظام هماهنگ است؟ به بخشهای دولتی صدمه زده یا نزده؟ پذیرفتهشدگان المپیادها، جشنوارهها کنکورها و ... را ببینیم چقدر از بخش خصوصی و چقدر دولتی است، ارزیابی کنیم.
وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای این است که بچههای دیندار، انقلابی، بابصیرت و مجاهد تربیت کند، گفت: نباید خط و اصل خودمان را فراموش کنیم حال بخش خصوصی هم بخواهد پای کار بیاید چه بهتر، مسئله معلمان بسیار مسئله مهمی است، کافیست یک معلم یک دیدگاه منفی داشته باشد حتی اگر حرف نزند از جوانب خودش را نشان میدهد دانش آموز هم همانطوری میشود که این نظارت میخواهد.
آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر حق معلمان و مدیران شایسته فراوان که ۹۰درصدشان هستند در حال ضایع شدن است، چون چهارتا معلم ناجور داریم، من میگویم یک معلم هم زیاد است، اما نباید آن خدمات بخش عظیم را هم نادیده بگیریم.
نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: جریان رتبهبندی در دولت انقلابی سیزدهم اقدام شده که جای خرسندی دارد، در مازندران خوشبختانه کپرها و کانکس برای تدریس درس نداریم، اما دوست نداریم در کل کشور دانش آموزانی در کپر یا کانکس درس بخوانند چرا که زیبنده نیست، اما در مازندران مدارس دوشیفته داریم و این درست نیست، در خیابان قارن مرکز استان، ۷۰۰ دانش آموز در دو شیفت درس میخوانند، امیدواریم توجهی شود تا مدارس همه یک شیفته باشد.
این مسئول با بیان اینکه حرف و حدیث در حوزه تعلیم و تربیت بسیار زیاد است، اذعان داشت: اقدام انقلابی تهیه کاغذ از بخش داخلی که استاندار مازندران درباره آن توضیح دادند بسیار انقلابی است، سالها داد ما همین بود، همین کار را باید وزارت ارشاد انجام دهد، باز هم از حضور و فرمایش وزیر آموزش و پرورش در مازندران تشکر دارم و تاکید میکنم که باید شجاعت بیشتری داشته باشید و در عین حفظ احترام در مجلس تلاش کنید که شایستگان بیایند تا در بخش مدیریت شاهد تغییر و جزر و مد نباشیم، آموزش و پرورش جای این نیست که بگوییم بخاطر زیرسوال نرفتن خودمان سکوت کنیم.
انتهای پیام/