مدیرکل مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران‌ خبر داد؛

استقبال جامعه ایثارگری از راه‌اندازی سامانه دیدار

علی‌نقیان‌افجه‌ای از استقبال جامعه ایثارگری از راه‌اندازی سامانه دیدار و پاسخگویی به ۸۸ درصد درخواست‌ها تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۵۹۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶ - 20May 2023

استقبال جامعه ایثارگری از راه‌اندازی سامانه دیداربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدحسن علی‌نقیان افجه‌ای» مدیرکل مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران در مورد سامانه دیدار، اظهار داشت: این سامانه بر اساس تأکیدات دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای استفاده از فناوری‌های نوین، ایجاد ارتباطی سالم و عدالت‌محور با سرعت عمل سریع پاسخگویی به خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران راه‌اندازی شد که مزیت بالای آن ارتباط تصویری، تلفنی و غیرحضوری خادمان شهدا و ایثارگران در سطح استانی و مدیران ارشد بنیاد با جامعه ایثارگری سراسر کشور است.

وی ادامه داد: سامانه الکترونیکی دیدار با هدف کاهش مراجعات حضوری و حل مشکلات ایثارگران در کوتاه‌ترین زمان راه‌اندازی شده است و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در همه سطوح می‌توانند درخواست خود را برای ملاقات و رفع مشکلات ثبت کنند و از این طریق می‌توانند پاسخ سؤالات و مشکلات خود را سریع‌تر و مستقیم دریافت کنند.

مدیرکل مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران تصریح کرد: متقاضیان ایثارگر می‌توانند با اخذ کد از بنیاد وارد سایت ایثار شده و در سامانه دیدار درخواست خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت به درخواست آن‌ها پاسخگویی شود.

افجه‌ای با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از برنامه‌های مورد تأکید دولت است، تصریح کرد: ضرورت یکپارچه‌سازی اطلاعات سفر‌های استانی و خروجی آن‌ها با توجه به برنامه‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سفر‌ها نتایج مطلوبی از جمله صرفه‌جویی در وقت و هزینه، اخذ گزارش‌های مدیریتی متنوع در زمان کوتاه و همچنین دسترسی به سوابق درخواست‌های مراجعه‌کنندگان و پاسخ‌هایی که داده شده به همراه داشته است.

وی اظهار کرد: سامانه دیدار، ظرفیت خوبی برای برنامه‌ریزی برای بررسی و حل مشکلات جامعه ایثارگری است که لازم است با اطلاع‌رسانی دقیق به جامعه ایثارگری، ضرورت و اهمیت بهره‌گیری از این سامانه را تبیین کرد و در مجموعه‌های استانی هم باید به سمتی حرکت کنیم که اقدامات و خدمات الکترونیکی شده و ایثارگران نیازی به مراجعه حضوری به مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران نداشته باشند.

مدیرکل مراجعات و پاسخگویی به ایثارگران با اعلام استقبال ایثارگران از سامانه دیدار، گفت: بیشترین تعداد مراجعان و ثبت درخواست در سامانه دیدار از خرداد ماه سال گذشته تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری از استان ایلام بوده است و بیشترین تقاضای دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، مدیرکل بنیاد استان و معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد استان و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است.

افجه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: در بازه زمانی مورد بررسی ۸۸ درصد درخواست‌ها بررسی شده و ۱۲ درصد درخواست‌ها نیز در حال بررسی است ضمن اینکه بیشترین موضوعات مورد درخواست برای دیدار مربوط به تسهیلات، اشتغال، بهداشت و درمان و مسکن بوده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها