در یک نظرسنجی مشخص شد؛

تفریح و سرگرمی عمده‌ترین علت حضور در شبکه‌های اجتماعی

مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: فرار از تنهایی، دلتنگی و پیوستن به گروه‌ها از سوی زنان بیشتر از مردان، دلیل حضور در شبکه‌های اجتماعی بوده است.
کد خبر: ۶۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ - 30November 2015

تفریح و سرگرمی عمده‌ترین علت حضور در شبکه‌های اجتماعی

 به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، راضیه آذرنیا در گفتوگویی اظهار داشت: در تشریح جزئیات نظرسنجی صورت گرفته، اظهار کرد: همچنین زنان بیشتر از مردان ابراز موضوعهای عاطفی و ارتباط راحتتر با جنس مخالف را دلیل مراجعه و حضور در شبکههای اجتماعی عنوان کردهاند.
 
وی افزود: بر پایه نتایج به دست آمده 26.9 درصد از پاسخگویان عضو تلگرام، 19.3 درصد در لاین عضو بودهاند و 15.6 درصد از پاسخگویان نیز عضو شبکههای اجماعی از جمله وایبر بودهاند.
 
آذرنیا در خصوص میزان حضور افراد در شبکههای اجتماعی، خاطرنشان کرد: 31.4 درصد از پاسخگویان در شبکههای اجتماعی در هر بار مراجعه بین 30 دقیقه تا یک ساعت، 23.9 درصد از پاسخگویان کمتر از 30 دقیقه و 18.2 درصد یک الی دو ساعت در هر بار مراجعه به این شبکهها وقت میگذارند.
 
وی ادامه داد: 92.5 درصد از پاسخگویان روزانه در شبکههای اجتماعی حضور دارند و 7.5 درصد به صورت هفتهای در شبکههای اجتماعی حضور دارند.
 
مدیر مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: میانگین حضور در شبکههای اجتماعی در یک شبانهروز 3.8 ساعت، حداقل 30 دقیقه و حداکثر 10 ساعت بوده است.
 
وی افزود: سه اولویت اول در پیگیری مطالب شبکههای اجتماعی به ترتیب مربوط به مطالب طنز با 24 درصد، گفتوگو(چت) با دوستان 22.6 درصد و تماشای کلیپهای تصویری و عکسها با 19.8 درصد فراوانی بوده است.
 
آذرنیا در خصوص دلایل استفاده از شبکههای اجتماعی عنوان کرد: 86.1 درصد از پاسخگویان به دلیل تفریح، سرگرمی و حس کنجکاوی و 52.9 درصد از پاسخگویان در حد زیاد و خیلی زیاد بیان واقعیتهایی که در جامعه امکان ابراز آن وجود ندارد را از جمله این دلایل دانستهاند.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین 46.1 درصد از پاسخگویان اظهار داشتهاند که عدم التزام به رعایت محدودیتهای عرفی موجب حضور آنان در شبکههای اجتماعی است و 33.9 درصد از پاسخگویان نیز ابراز موضوعهای عاطفی و ارتباط راحتتر با جنس مخالفت را موجب فعالیت خود در شبکههای اجتماعی میدانند.
 
وی ادامه داد: مقایسه علتهای حضور در شبکههای اجتماعی در بین زنان و مردان نشان میدهد که مردان بیشتر از زنان علت حضور خود را در شبکههای اجتماعی، تبلیغات و بازاریابی عنوان کردهاند.
 
این نظرسنجی توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در پاییز سال جاری و در بین افراد (17 تا 35 ساله) که از طریق تلفنهای هوشمند یا رایانه به شبکههای اجتماعی دسترسی دارند، انجام شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار