به گزارش گروه سایر رسانههای دفاعپرس، «از کارزارهای مداوم بدنام کردن و پخش اطلاعات جعلی و نادرست علیه فلسطینیها وحشتزده هستم». این اظهارات رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل متحد (آنروا) در غزه است.
«فیلیپه لازارینی» کمیسر عالی آنروا میگوید که سازمان آنروا نیز یکی از اهداف این کمپینهاست و من از شما میخواهم کمک کنید تا در برابر اطلاعات نادرست و غیردقیق بایستیم.
ناظران سیاسی معتقدند که از آغاز جنگ علیه غزه، رژیم صهیونیستی از اخبار جعلی و کارزارهای ضدفلسطینی به عنوان یک سلاح جنگی استفاده کرده است. «فخرالدین آلتون» رئیس اداره ارتباطات ترکیه میگوید که «سازمان ما بیش از ۱۰۰ خبر دروغ عمدی را درباره حملات اسرائیل به نوار غزه شناسایی و افشا کرده است».
انتشار اخباری درباره بریده شدن سر کودکان و سوزاندن شهرکنشینان در عملیات طوفانالاقصی تنها بخشی از عملیات رسانهای اسرائیلیها بود که از سوی خود رسانههای غربی رد شده و هیچ مدرکی در این زمینه اراده نشده است.
شبکه الجزیره اخیرا در برنامهای با اشاره به جنگ رسانهای رژیم صهیونیستی طی هفت دهه گذشته، از همکاری سازمان جاسوسی و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شین بت» با شبکه اجتماعی «فیسبوک» برای حذف محتواهای موردنظر و همچنین «گوگل مپ» و اپلیکیشن ترافیکی «WAZE» برای شناسایی و محل تردد و تجمع فلسطینیها خبر داده است.
«توماس وایت» یکی از مدیران ارشد آنروا هفته گذشته در مصاحبه با سی ان ان از ادعاهای اسرائیل درباره استفاده از کامیونهای آنروا برای انتقال موشک به غزه «خشمگین شد» و آن را قویا رد کرد.
ادعاهای اسرائیل درباره انتقال موشک با درحالی است که کامیونهای بشردوستانه قبل از ورود به غزه در ایستگاه بازرسی «نیتزانا» در اراضی اشغالی مورد بازرسی دقیق قرار میگیرند، سپس وارد رفح میشوند.
مقامات رژیم صهیونیستی طی دو ماه گذشته سازمان های امدادرسانی در غزه را آماج انتقادات خود قرار داده و آنها را به همکاری با حماس در جنگ با اسرائیل متهم کردهاند. استفاده از کامیونهای آنروا برای انتقال موشکهای حماس و بازداشت یکی از اسرای فراری اسرائیلی و تحویل آن به نیروهای حماس توسط یکی از کارکنان آنروا، دو مورد از جدیدترین اخبار جعلی علیه آنروا است.
اسرائیل با علم بر قدرت رسانه از بدو تاسیس نفوذ و سلطه بر رسانههای جهان را دنبال کرده و اکنون به لطف افرادی مثل «روپرت مرداک» دارای یک امپراطوری رسانهای در سرتاسر جهان است. شبکههای NBC، CBS، ABC در آمریکا، شرکت رسانهای گرانادا در انگلیس، موسسه رسانهای اشپینگر در آلمان و T.F.I در فرانسه تنها بخشی از امپراطوری رسانهای است که هر کدام چندین روزنامه، مجله، شبکه رادیویی و سایتهای اینترنتی را کنترل میکنند.
منبع: خبرگزاری فارس
انتهای پیام/ 113