جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد خبر داد؛

راه‌اندازی اداره‌کل پیام‌رسان‌های اجتماعی در وزارت فرهنگ و ارشاد

«هاشمی» گفت: اداره‌کل پیام‌رسان‌های اجتماعی در وزارت فرهنگ و ارشاد راه‌اندازی می‌شود و همچنین برای سواد رسانه نیز در معاونت امور رسانه و تبلیغات وزارت شکل خواهد گرفت.
کد خبر: ۶۶۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷ - 19May 2024

راه‌اندازی اداره‌کل پیام‌رسان‌های اجتماعی در وزارت فرهنگ و ارشادبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «سید محمد هاشمی» جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور به میزبانی خراسان جنوبی، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه تلاش خود را معطوف کرده با مباحث روز علم رسانه منطبق شود.

وی بیان داشت: اهالی رسانه نیز باید با این تطیبق‌های لحظه‌ای از کورس نفس‌گیر اطلاع‌رسانی عقب نیفتند تا پایگاه و سکوی اطلاع‌رسانی را از دست ندهند بلکه بتوانند با به روز کردن دانش و تخصص خود از طریق فناوری با طراوت، تازگی و اثرگذاری در این میدان بمانند.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رسالت رسانه‌ها در دنیای مدرن امروزی که هر روز با تکنولوژی جدیدی روبرو است، رسالت سخت‌تری دانست و افزود: از هوش مصنوعی گرفته تا مفاهیمی مانند صوت و تصویر فراگیر که در دل رسانه تعریف می‌شود، رسالت و تکلیف اهالی رسانه را سخت‌تر و پیچیده‌تر کرده است.

هاشمی تبیین کرد: امروز محل انتقال پیام نه تنها روزنامه که فضای مجازی با اتفاقات به روز شده است لذا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق رسالتی که بر دوش دارد برای اینکه با شرایط روز تطیبق یابد نام معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی را در دولت سیزدهم به نام معاونت امور رسانه و تبلیغات تغییر داد.

وی با بیان اینکه دو اداره‌کل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل یا ترمیم و تکمیل می‌شود، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد طبق رسالت خود برای تطبیق با شرایط جدید، بخش مرتبط و مشخصی برای سواد رسانه در معاونت امور رسانه و تبلیغات شکل می‌دهد.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: اداره‌کل پیام‌رسان‌های اجتماعی در وزارت فرهنگ و ارشاد راه‌اندازی می‌شود و همچنین برای سواد رسانه نیز در معاونت امور رسانه و تبلیغات وزارت شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه صوت و تصویر فراگیر نیز فعالیت‌های حجیم و متراکمی انجام و برای سلامت محتوا و قوت پیام‌رسانی در مجموعه پلتفرم‌ها برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است، اضافه کرد: نظارت بر تمامی فیلم‌های سینمایی اعم از داخلی و خارجی علاوه بر پرده سینما، در سکوی‌های انتشار محتوا و پلتفرم‌ها نیز در سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نظارت بر هرگونه تبلیغات در فضای مجازی بر عهده این وزارتخانه است و درخصوص تبلیغات در فضای مجازی نیز اداره‌کل تبلیغات وظایف خود را دنبال می‌کند چون مسئولیت محتوایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است طبیعتا باید آرایش ساختاری متناسب با این فضا را داشته باشیم.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها