حبیبالله معظمی گودرزی پژوهشگر و مدرس دانشگاه در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به اهمیت نشر مطالب مرتبط با موضوع دفاع مقدس در شبکه های اجتماعی گفت: شبکههای اجتماعی جدیدترین نوع رسانههای نوین هستند که جایگاه جذابترین رسانه را به دست آورده اند. این شبکهها از طرف دیگری ویژگیهای همانند ارتباط دو طرفه دارند که از سایر رسانههای هم زمان خودشان برتری دارند.
وی افزود: کسی که در شبکههای اجتماعی مدیریت یک گروه را بر عهده دارد امکان گفتوگو و ارتباط با دیگر اعضا را دارد که به همین خاطر رسانه اجتماعی قلمداد می شود؛ چون یک طرفه نیست، رسانه اجتماعی است.
این پژوهشگر علوم ارتباطات تصریح کرد: دفاع مقدس به دلیل مورد توجه قرار گرفتن از سوی مردم و بی نظیر بودن آن از حیث دفاع از آب و خاک کشور طی دو قرن گذشته، لازم است از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی این فرهنگ و تاریخ پر افتخار ترویج و در اندیشه احیا و زنده نگه داشته شود.
معظمی گودرزی عنوان کرد: به طور کلی می توان برای رسانه های اجتماعی یک قشر بندی قائل شد که در این قشر بندی می توان گفت گروه های سنی پایین یا در واقع گروه سنی قبل از میان سالی گرایش بیشتری به رسانه ای اجتماعی دارند. بیشترین مخاطبان شبکه های اجتماعی گروه های سنی قبل از میان سالی است.
وی افزود: لازم است با این گروه سنی که تصویری از تاریخ دفاع مقدس ندارند ارتباط برقرار کنیم و فرهنگ و تاریخ آن را ارائه دهیم.
مدرس دانشگاه اظهار کرد: برای انتقال فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس از طریق شبکه های اجتماعی باید منطق و ویژگی رسانه های اجتماعی را قبول، باور و رعایت کنیم. نباید در شبکه های اجتماعی انتظار داشته باشیم مطلبی را منتشر کنیم و هیچ گفتوگویی بین اعضای شکل نگیرد.
این پژوهشگر علوم ارتباطات ادامه داد: در شبکه های اجتماعی باید تحمل شنیدن هر حرفی را داشته باشیم چرا که حرکت عمومی مهمتر از هر حرکت و بحث جزئی است. در این شبکه ها ممکن است، کاربران حرف های نامربوطی هم رد و بدل کنند که این مباحث، ویژگی رسانه های اجتماعی محسوب می شود.