گروه بینالملل دفاعپرس - سعید شهرابی فراهانی؛ جنگ ترکیبی صهیونیستها و شرکایشان علیه ایران اسلامی و همینطور نبرد شناختی - ادراکی پنهان شده در لایههای مختلف این جنگ، وارد دور جدیدی شده است که برخی مختصات آن قبلاً توسط نگارنده به اختصار مطرح شده و بیان مجدّد آنها، تکرار مکرّر است.
در جنگ ترکیبی - علیالخصوص با حضور سرویسهای اطلاعاتی سهقلوی جنایتکار در حوزه اطلاعاتی و امنیتی آن - ادعا و انتظار برای بازدارندگی و ضربه نخوردن بیجا است و ضرورت دارد تمامی ارکان و اعضای جامعه اطلاعاتی کشور به رویکردهای واقعگرایانه تکیه و بر آنها تأکید کنند.
وقتی سخن از واقعگرایی میکنیم یعنی قصد داریم انسان، ابزار و امکانات را به گونهای ارزیابی کنیم که با شاخصهای مربوط به توانمندی و قدرت، مورد سنجش قرار بگیرند. ولی میبایست تکلیف خود را حداقل با دو موضوع مشخص کنیم:
۱. آیا تغییر شرایط درگیری اطلاعاتی و امنیتی در منطقه را باور داریم یا خیر؟ مسلما تا زمانی که دیدگاههای سابق به قوت خود باقی باشند، تدابیر سابق نیز برای مسائل نوپدید اتخاذ خواهند شد و این زمینهساز شکستهای اطلاعاتی و حفاظتی میشود.
۲. ترجیح اقتدار (قدرت مشروع و چارچوبدار) بر قدرتی که دلبخواهی و بدون ضابطه اعمال میشود و حتی در آن؛ اهداف اشخاص توجیهگر نحوه بکارگیری انسان، ابزار و امکانات هستند.
جامعه اطلاعاتی کشور که مظهر عقلانیت در حکمرانی به حساب میآید؛ تغییر شرایط به خوبی درک کرده و همچنین بر محاسن و مزایای توانمندی مشروع در حوزه اطلاعاتی و امنیتی نیز واقف است، لیکن ضروری است با در نظر گرفتن هر دو محور؛ نسبت به مدیریت و مهار تهدیدات ریز و درشت و متنوع حریفان از طریق ارتقای توانمندیهای جامعه اطلاعاتی در ابعاد سه گانه نیروی انسانی، ابزارها و امکانات مبادرت کند.
با شرح بالا؛ این مطالبه منطقی از جانب دلسوزان ایران اسلامی و همه علاقمندان به منافع ملی وجود دارد که با بهرهگیری از تجربه بینظیر و منحصر به فرد کارشناسان زبده و نخبه، بررسی دقیق شرایط موجود و برآورد صحیح از وضعیت آتی؛ نسبت به تقویت توان سربازان گمنام امام زمان (عج) در تمامی نهادهای اطلاعاتی و حفاظت اطلاعاتی حداکثر اهتمام صورت پذیرد و در گام اول این فرآیند؛ ضمن بهروزرسانی تمامی مولفههای موجود؛ قانونی جامع و پیشرفته برای فعالیتهای ارگانهای مزبور تصویب و تنقیح شود که در متن، تبصرهها و پیوستهای آن؛ معایب، نارساییها و نواقص فعلی به طور کامل برطرف شده و مزیتها و نقاط مثبت نیز بصورت جهشی تقویت شوند.
واضح است که این مهم، بر عهده وزیر محترم اطلاعات حجت الاسلام خطیب است تا هم به مناسبت انتساب به دولت و مسئول حوزه تخصصی و هم به عنوان رئیس شورای هماهنگی جامعه اطلاعاتی برای پیگیری و پیشبرد فرایند برقراری این قانون اقدام نمایند. زیرا که ذات، محتوا و ملاحظات این امر به گونهای است که فراتر از حوزه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهشها و ... خواهد بود و این عزیزان میباید ضمن حساسیت بر رعایت حقوق امنیتی مردم ایران اسلامی، با اختصاص فوریت مناسب و تسریع در تصویب لایحه؛ نقش موثر خود را به خوبی و به دقت ایفا نمایند.
تذکر لازم آن که مطالبه یاد شده؛ برای متولیان و متصدیان تکلیفآور است و خوشبختانه با حضور دو برادر بزرگوار از قشر روحانیت (حجج الاسلام خطیب و طائب) در رأس دو مجموعه مقتدر وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه؛ این امید تقویت میشود که ایفای این تکلیف در اسرع وقت (با قید حداقل دو فوریت) و با بهترین کیفیت ممکن؛ قوت قلب برای همه ایرانیانی باشد که با هر سلیقه سیاسی یا تیپ فرهنگی، دل در گروی پیشرفت و امنیت کشور دارند. از سوی دیگر، این اطمینان وجود دارد که حافظان امنیت ایران اسلامی بعنوان سرفرماندهی محور مقاومت؛ مانند همیشه در ادای امانت شهدای به خون غلتیده و مردم صبور ایران، سربلند و موفق خواهند بود، انشاءالله.
انتهای پیام/ ۱۳۴